Dus dat bedoelen ze met: 'city that never sleeps' - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marieke Rook - WaarBenJij.nu Dus dat bedoelen ze met: 'city that never sleeps' - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marieke Rook - WaarBenJij.nu

Dus dat bedoelen ze met: 'city that never sleeps'

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 September 2009 | Verenigde Staten, New York

Daar zijn we weer!

Maandag ochtend om 4 uur hebben we de taxi genomen naar Anchorage airport. De bedoeling was om om 21 uur 's avonds in New York te zijn, dan flink lang en goed slapen zodat we 3 volle dagen konden knallen. Helaas, het ging iets anders. Het begon goed, maar eenmaal in Seattle bleek na 1,5 uur dat onze vlucht vertraging zou hebben. Hoe lang? Dat was moeilijk te zeggen. Het werd uiteindelijk 7 uur rondhangen op het geheel rookvrije vliegveld van Seattle (maar een echte Rook verzint daar natuurlijk wat op ;-) ). Het gevolg was dat we om 5 uur 's ochtends (zonder geslapen te hebben) bij ons gereserveerde hostel in New York aankwamen. De jongens van het hostel vertelden dat we beter later konden inchecken, omdat we anders een nacht voor niets moesten betalen. Dus onze tassen gedumpt en effe lekker gedoucht en om 6 uur zaten we aan het ontbijt. Tijdens het ontbijt pakten we het New York boekje vol met geeltjes (van Christine) erbij en bedachten we dat we vanaf ons hostel via alle leuke locaties helemaal naar de zuidpunt zouden lopen. Dus vol goede moed begonnen we met Central Park (echt enorm), over Times Square, op het Empire State Building (erg fijn met hoogtevrees), via Broadway, door The Village, SOHO, Chinatown en met continue het fototoestel in de hand naar de Brooklyn Bridge. Helaas was daar een of andere blonde die maar voor de lens bleef staan (Linda de Mol). Toen ze eindelijk weg was, vervolgden we onze weg via de (zoveelste) Starbucks naar Ground Zero en Wallstreet. Echt gigantisch allemaal. Je weet gewoon niet waar je kijken moet, super!. Onze tocht eindigde bij de ferry naar Staten Island, waar vanaf je een goed zicht hebt op het lady Liberty beeldJE.
Eenmaal terug gingen we eens uitrekenen hoeveel we hadden gelopen, en dat zal ca 24 km geweest zijn, geen wonder dat we onze beentjes wel voelden.
De keuze om de metro terug te nemen was dan ook snel gemaakt. Na een pizzapunt op Times Square gingen we doodmoe naar het hostel. Maar wat bleek: de **** lui van het hostel hadden onze kamer aan anderen verhuurd en wij moesten maar op zoek naar een andere slaapplek. Nou, ik kan je vertellen dat we in die toestand (doodmoe) en na zo'n dag echt geen zin hadden om nog rond te gaan zoeken. Maar: geen keus :-( Dus weer rondlopen en uiteindelijk maar in een cafe beland om rond te gaan bellen. Na 15 pogingen met als resultaat: 'nee, geen plek' (al dan niet met een minachtend lachje) hadden we een bingo. We hebben nu een slaapplek voor 3 nachten, maar we moeten elke ochtend uitchecken, om de volgende nacht in een andere kamer te slapen (irritant!!!).
Gelukkig had ze nog wel een prive-kamer voor de eerste nacht. Wat ze even was vergeten te melden, was dat het 2 blokken verderop was op de 5e verdieping, zonder lift of piccolo en zonder airco...
Uiteindelijk vielen we om 23 uur als een blok in slaap om de volgende ochtend om 8 uur de luikjes weer te openen. Na het pakken en dumpen van de spullen gingen we de loeihete stad in op zoek naar de bus naar Woodburry Comon. Het paradijs!! Dit is een megagroot outletdorp met alle winkels die je maar kan bedenken (geen Bjorn Borg, sorry zus) met leuke prijzen. Het resultaat? Marieke: 4 broeken, 5 truien/vesten, 6 shirtjes, 2 tassen en 4 water, Anne: 5 broeken, 4 truien en een gevonden zonnebril! Op weg naar de bus terug hebben we ons nog wat dood zeezout laten aansmeren en het bijbehoren cremetje. Wat de grootste vraag was: ging het in de tassen passen? Nou, het kosste wat bloed, zweet en tranen, maar het is gelukt!
Of de incheckbalie het ook pikt, is een volgende probleem ;-)
Vandaag gaan we een beetje rondhangen op Times Square en omgeving en morgen in Central Park hangen tot de taxi gaat naar JFK.

Dit zal waarschijnlijk het laatste verslag zijn, dus iedereen nogmaals hartstikke bedankt voor de leuke reacties en tot snel!!

Groetjes Anne en Marieke

• 24 September 2009 - 15:54

Mart:

Meiden,
    een heel goeie terugvlucht gewenst. Geniet nog maar van de Big Apple. Bijlsapen kunnen jullie de komende week nog

• 24 September 2009 - 16:44

Bert En Sietske:

Tjemig wat een gedoe met die reis en met dat hostel! Maar soms worden pechvogels geluksvogels....want dat outletdorp klinkt heel super!Ennuh....wel een handtekening gevraagd aan Linda, toch? :-) Een hele goede terugreis (zonder vertraging!) gewenst!! Liefs van ons

• 24 September 2009 - 16:53

Geerte:

Hahahaa lekker shoppen!
    Alleen daarvoor zou ik al naar NY gaan!
    Wat super tof dat jullie zoveel hebben gezien in 1 dag (de 24km hike)
    Sta er echt van te kijken :)
    Heeel veel plezier nog!

Groetjes

• 24 September 2009 - 19:36

Willem En Els:

vergeet niet een bod te doen op de brooklyn bridge.
    Schijnt nog steeds te koop te zijn!

• 25 September 2009 - 06:43

Jan:

het zijn leuke verslagen als je weer aan het werk ben kan je mischien af en toe ook verslagen rondsturen van je werkdag. geniet nog even en tot vlug.

• 25 September 2009 - 07:22

Ria:

Hoi Meiden, Wat een super vakantie hebben jullie gehad,om jaloers op te worden ik doe het jullie zeker niet na.
    je kan nu weer heel wat afstrepen!!!!
    Ja, nog een weekje en dan is het weer werken ha,ha.
    Je weet nu in ieder geval wel waarom je werkt.Nog even lekker genieten en ik zie je ..
    Groetjes

• 25 September 2009 - 10:48

Jeroen En Caro:

Klinkt allemaal super, nu hopen dat jullie niet zulke vertragingen hebben bij de terug reis! Geniet van de laatste uurtjes en goeie terugreis!

Liefs van ons

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Marieke

Op dit moment is het nog 4 hele weken wachten op ons vertrek. Aan de ene kant lijkt het nog heel lang, aan de andere kant moet er nog genoeg geregeld worden voor vertrek. Bijv: Bedenk maar eens wat voor kleren je mee moet nemen naar een land waar het ijskoud kan zijn, maar op dit moment 23 graden is..pff dat wordt dus passen en meten in het rugzakkie! Dan zijn er nog de inkopen die je voor elke vakantie hebt en het grondig schoonmaken van je huis, zodat je na je supervakantie in je eigen schone huis in je eigen schone bedje kan stappen om de slaap in te halen. Genoeg te doen dus voor vertrek! Ik hoop dat we tijdens de trip genoeg momentjes kunnen vrijmaken om hier onze verslagen en foto's te droppen, zodat iedereen weet dat 'we're still alive' en dus niet opgesnoept door een van de vele lieve knuffelbeertjes!

Actief sinds 31 Juli 2009